Pre tento príklad používame pomerne jednoduchý plán domu, zatiaľ sú všetky použité príkazy dostupné v BricsCAD Platinum.
Príkazy obsiahnuté v tejto výučbe:
Nastavenie
Prvá vec, ktorú by sme mali urobiť, je prejsť z pracovného priestoru 2D na 3D alebo Modelovanie .
Je tiež dobré zapnúť: Quad , DYN (dynamické vstupy), ESNAP a DUCS (dynamické súradnice používateľa) a vypnúť: Ortho .
Začnite tým, čo viete
Je pravdepodobné, že máte nejaké 2D, vektorové kresby. Začnite ich importovať do BricsCADu.
Steny
Na začiatok som vytlačil čiaru nahor, aby som vytvoril steny.
Urobte
- Umiestnením kurzora myši na svoju čiaru si pravdepodobne všimnete, že Quad automaticky rozpozná hranicu čiar a zvýrazní ju zelenou farbou .
Tip: Ak nie, zapnite hranicu na paneli nástrojov Režimy výberu . - Potom môžete použiť Quad na výber EXTRUDE (nachádza sa tiež v sekcii Solids na karte Model na páse s nástrojmi ).
- Objavia sa malé modré políčka (DYN), kde môžete zadať dĺžku a uhol vysunutia.
Poznámka: Funkcia EXTRUDE môže vytvárať objemové látky aj povrchy. Na prepínanie medzi 2 možnosťami vytláčania použite režim .
Úpravy výšky
Po vytlačení vyzerali moje steny príliš vysoké. Vrch som vybral zo steny pomocou SELECTALIGNEDFACES a potom pomocou Push/Pull výšku zmenil.
Urobte
- Umiestnite kurzor myši na okraj steny. Tvar nadobudne oranžovú farbu .
- Klikni na Tab a výber sa zmení na horný povrch steny.
Poznámka: Ak kurzor nevyberá požadovanú položku, skontrolujte panel nástrojov /Režimy výberu. - Potom pomocou príkazu SELECTALIGNEDFACES vyberte všetky okraje steny zarovnané s prvým výberom.
- Potom pomocou DMPUSHPULL ( časť Priame modelovanie na karte Model na páse s nástrojmi) skráťte výšku stien.
Odstraňovanie medzier
Ďalšia vec, ktorú som si všimol, bolo, že moja budova mala otvory všade, kde mali byť dvere, nebolo to celkom v mojom pláne ale dá sa to ľahko napraviť pomocou aplikácie Connect with Nearest!
Urobte
- Vyberte tvar, ktorý chcete upraviť, a pomocou nástroja TCONNECT (Pripojiť k najbližšiemu) vytlačte okraje steny a vyplňte medzery.
Pridanie podlahy
Nakoniec som pomocou príkazu JOIN spojil čiary od okrajov hranice a vysunul sa dole, aby som dal svojej budove podlahu.
Urobte
- Vyberte čiary, ktoré tvoria okraj budovy, a použite JOIN.
- Potom pomocou EXTRUDE vytvorte podlahu.
Tip: Ak ste sa už trochu nadchli a odstránili ste všetky riadky, môžete pomocou nástroja XEDGES ( Extrahovať hrany) vytvoriť krivky z vrcholu.
Nabudúce
Teraz, keď vidíte, aké ľahké je modelovanie v 3D, nabudúce si ukážeme ako vyrobiť model z nekvalitného technického výkresu.
Ešte nemáte BricsCAD?
Jednoduché na vyskúšanie, ľahké na kúpu, ľahké na vlastníctvo. To je BricsCAD. Vyskúšajte všetky produkty zadarmo po dobu 30 dní. Sloboda výberu plus trvalé licencie na produkty, ktoré fungujú vo všetkých jazykoch a na všetkých miestach. Bude sa vám páčiť to, čo sme pre vás vytvorili s BricsCADom.