Naposledy sme sa pozreli na najjednoduchší spôsob, ako začať s 3D. Ak ste postupovali podľa pokynov, budete mať teraz základné rozloženie. Tentoraz budeme vytvárať okno z nekvalitného 2D technického výkresu, začíname v 3D. V BricsCAD BIM existujú jednoduchšie spôsoby vytvárania okien . Budeme o nich hovoriť neskôr.
Príkazy obsiahnuté v tejto výučbe:
- RÁMČEK
- O (OFFSET)
- FILET / KOMORA
- MANIPULOVAŤ
- 3R (ROTATE3D)
- SC (VÁHY)
- PARAMETRIZOVAŤ
- Možnosti EXT (EXTRUDE)
- Zobraziť štýl
Budete potrebovať rovnaké nastavenia a pracovný priestor ako naposledy.
Zhotovenie rámu
Dostal som plány pre okná. Bohužiaľ sa zdá, že plány boli mimoriadne zle kopírované. Ale s BricsCAD by to nemal byť problém.
Začal som pomocou nástroja box tool, potom som nakreslil pozdĺž povrchu box, aby som označil svoje okenné tabule, a vytiahol ich do priestoru.
Urobte
- Začnite prístupom k nástroju BOX (nachádza sa v časti Tuhé látky na karte Model na páse s nástrojmi). Kvôli udržaniu poriadku som zadal 0, 0, 0.
- Pomocou polí DYN zadajte rozmery šírky a dĺžky, ako je uvedené na obrázku vyššie. Zatiaľ je to ľahké.
- Potom rovnakým spôsobom nastavte výšku (z-axis).
- Potom použite príkaz OFFSET na odsadenie hrán poľa a nakreslite rozmery (ako by to bolo za normálnych okolností v 2D, ale na povrchu poľa, nie v rovinu osi 0 z-axis).
Tip: Ak máte problémy s nakreslením povrchu krabice, skontrolujte, či je zapnutá funkcia DUCS.Takto som získal nasledujúce výsledky: - Pomocou panela Vlastnosti alebo karty Zobraziť na páse s nástrojmi zmeňte štýl zobrazenia na Tieňovaný .
- Na vykrojenie výklenka pre okno, jednoducho umiestnite kurzor myši na polygón, kým hranica nezozelenie. Vyberte vysunúť z Quadu a potiahnite ho.
Poznámka: Skontrolujte nastavenia výberu, pozri naposledy . - Potom opakujte akciu, aby ste mierne vytiahli rám „dverí“ okna.
Kľučka
Pri výrobe kľučky som začal s primitívnymi tvarmi (box, cylinder) a vytiahol ich do priestoru.
Urobte
- Nakreslite box.
- Ďalej nakreslite valec do stredu horného povrchu obdĺžnikového boxu.
Vložte merania podľa 2D plánov. - Potom vytvorte tvar rukoväte.
- Nakoniec tvar vytiahnite do priestoru.
Tip: Rozhranie TIPS umožňuje zmeniť spôsob vyťiahnutia tvaru. Medzi možnosťami môžete prechádzať stlačením klávesu Ctrl . - Výsledkom bolo:
Fillets
It looks OK, but it was missing the fillets. I added these to create a more polished finish. In 3D, chamfers and fillets work almost exactly like they do in 2D.
Urobte
- Najprv otvorte príkaz DMFILLET, ktorý sa nachádza v sekcii Priame modelovanie na karte Modelovanie na páse s nástrojmi.
- Vyberte hrany a potom zadajte hodnotu polomeru.
Tip: Použite 2D wireframe v režime zobrazenia, pretože uľahčuje videnie všetkých okrajov telesa.
Teraz sme to vytvorili v 3D a vidíme, že je tu trochu problém: Rukoväť je pre základňu príliš veľká.
Opravil som to výberom tuhej látky a použitím SCALE. Zmenšil som to na 0,7. Ako vidíte, teraz to perfektne sedí.
Použil som MANIPULATE (ale môžete použiť aj MOVE) na dokončenie je potrebne posunúť rukoväť na správne miesto na ráme.
Detaily a doladenie
Okenné tabule som vyrobil pomocou Extrude a vybral režim vytvorenia . Takto sa zabránilo automatickému spájaniu pevných látok.
Na odlíšenie skla od rámu som pomocou rozbaľovacej ponuky farieb na paneli Vlastnosti zmenil farbu z ByLayer na modrú .
Nakoniec som použil 3DROTATE – pozdĺž osi x-axis – 90°. 3D rotácia funguje úplne rovnako ako 2D rotácia, okrem toho, že sa môžete otáčať okolo danej osi.
Variácie
V tejto fáze som bol so svojim modelom celkom spokojný, ale chcel som ho vedieť použiť v rôznych veľkostiach. Aby som to urobil bez ďalšej prerábky použil som Parametrize.
Urobte
- Zadajte PARAMETRIZE.
- Vyberte objekty, ktoré sa majú parametrizovať.
- Otvorte Mechanical Browser, uvidíte všetky svoje obmedzenia!
- Upravte ich na paneli Vlastnosti.(Animáciou parametrických obmedzení v okne vytvoríte rozsah rôznych veľkostí.)
- Tip: Ak si nie ste istí, ktorý parameter riadi čo, môžete ich animovať. Stačí kliknúť pravým tlačidlom myši na parameter a kliknúť na animáciu. Môžete si prečítať viac o obmedzeniach a parametroch .
- Ak je objekt príliš obmedzený, zobrazí sa v mechanickom prehliadači na červeno.
- Oprava obmedzení vám zabráni v otáčaní objektu.